אין ספק שמכירות זה התחום החשוב ביותר בכל עסק. בלי מכירות – רוב העסקים לא יכולים לשרוד.
ועדיין, עסקים רבים בוחרים לא להעסיק אנשי מכירות מקצועיים, אלא לעשות את המכירות in-house. בעסקים קטנים, הבעלים והמנכ"ל הוא גם איש המכירות.
אבל מכירות זה מקצוע הרבה יותר מורכב ממה שרוב האנשים חושבים. הרבה אנשים חושבים שהם יכולים לעבוד במכירות כי הם מדברים הרבה, או כי הם טובים בשכנוע, או כי חברים אמרו להם "וואללה, אתה יכול להיות איש מכירות". אבל זה לא מספיק בשביל להיות איש מכירות אמיתי.
ודרך אגב, אם עבדתם בתור מוכרים בחנות, נותני שירות, מלצרים או קופאים – זה לא אומר שיש לכם ניסיון במכירות. לקחת תשלום ולהחזיר עודף זה לא עבודה במכירות.
מכירות זה להבין את הכאבים של הלקוח, את הצרכים והשאיפות שלו, ובשיחת טלפון ליצור יחד עם הלקוח "מסע" שיורד ועולה ומתפתל מנקודת השפל (המצב בו הלקוח נמצא היום) ועד לשיא שישנה את חייו לטובה (הפתרון שאתם מוכרים).
אין דבר כזה "פשוט, תתגבר על הפחד שלך ותמכור".
כי זה לא פשוט בכלל.
עבודה במכירות זה מקצוע כמו כל מקצוע אחר.

מה היתרונות של עבודה במכירות
מכירות זה לא סתם רוכלות של מוצרים או שירותים – זו אמנות, ריקוד של מילים ושכנוע. בין אם אתה צ'ארמר עם לשון חלקלקה, או רוטווילר עקשן שלא מוותר, הנה 8 סיבות מדוע קריירה במכירות היא בחירה טובה שתגרום לך לספור את העמלות שלך תוך זמן קצר.
1. שעות גמישות
ברוב המקרים לעבודה במכירות יש גמישות שקשה להשתוות אליה. בניגוד לעבודה משרדית של 9 עד 5, לאנשי מכירות יש את החופש לעצב את סדר היום שלהם, לנהל את הזמן שלהם ולעבוד תוך כדי תנועה. תהיה לכם האוטונומיה לפרוש כנפיים ולעוף גבוה, להחליט איך, מתי והיכן לסגור את העסקה. השמיים הם הגבול!
2. רווחים גבוהים
בואו נדבר מספרים! קריירה במכירות היא כמו מכרה זהב – זרם של מטבעות מנצנצים שרק מחכים לכם. עם התמהיל הנכון של הכשרה, יכולת אישית והתמדה, אתם יכולים להרוויח סכומים שגם החברים בהייטק יקנאו בהם.
שילוב של עמלת מכירות גבוהה עם בונוסים של עמידה ביעדים, יכול להפוך כל אחד לבחור אמיד. קה-צ'ינג!
3. מיומנויות לחיים
עבודה במכירות מציידת אתכם באוצר של מיומנויות יקרות ערך שניתן ליישם בכל היבטי החיים: תקשורת, משא ומתן, פתרון בעיות, שכנוע, אמפתיה, התמדה, ועוד הרבה. אנשי מכירות הם יצורים מגוונים, בעלי יכולת הסתגלות שיכולים לשגשג בכל מצב. מיומנויות אלו הן הרוטב הסודי להצלחה; בין אם אתם מחזרים אחרי לקוחות, פותרים קונפליקטים או מתמודדים עם אתגרי החיים.
4. חוסן נפשי
מכירות יכולות להיות קשות לפיצוח, אבל זה כר הגידול המושלם לחוסן נפשי. בתחום המכירות, דחייה וסירוב הם חלק מהמשחק – דלתות נטרקות בפניכם, שיחות קרות מתבחבשות, עסקאות נופלות… אבל אל פחד, כי כל "לא" מקרב אתכם ל-כן. עם כל נסיגה, אתם תתחזקו, ותפתחו עור של פיל שיכול לעמוד בכל סערה. הכישלון הופך לדלק, ומניע אתכם לקראת ניצחון.
5. גיוון – התבלין של החיים
אם אתם אוהבים גיוון ומתעבים מונוטוניות, אז קריירה במכירות היא התבלין שאתם צריכים. אין שני ימים זהים בעולם המכירות. הריגוש שבשינוי המתמיד, האתגר של תעשיות מגוונות וההזדמנות ללמוד משהו חדש בכל יום, הופכים את העבודה במכירות לנסיעה מרתקת ברכבת הרים.
6. הכרה ותגמולים
מכירות הוא תחום שבו עבודה קשה זוכה לתשומת לב, להערכה ולתגמול. ההישגים נחגגים, לעתים קרובות עם פרסים נוצצים או מחיאות כפיים ברחבי החברה. מי לא אוהב טפיחה על השכם עבור עבודה טובה? במכירות, הניצחונות שלכם יזכו להכרה, והמאמצים שלכם יזכו להתייחסות הראויה, שיחזקו את הביטחון העצמי והמוטיבציה שלכם להגיע לגבהים גדולים עוד יותר.
7. מקפצה ליזמות
אם אי פעם חלמתם להיות הבוס של עצמכם, מכירות יכולות להיות נקודת השקה לשאיפות היזמות שלכם. אנשי מכירות הם יזמים מלידה – מחפשים כל הזמן הזדמנויות חדשות, פותרים בעיות ולוקחים סיכונים מחושבים. הכישורים שאתם רוכשים במכירות יכולים להיות הבסיס לאימפריה העסקית שלכם יום אחד.
8. השפעה לטובה
מכירות זה יותר מסתם למכור – מכירות זה יצירת שינוי לטובה בחייהם של אנשים. כאנשי מכירות, יש לכם את הכוח לפתור בעיות, למלא צרכים וליצור שינוי חיובי. על ידי חיבור לקוחות עם מוצרים או שירותים שיכולים לשפר את חייהם באמת, אתם הופך ליועצים נאמנים, פותרים בעיות וזרזים לצמיחה. הסיפוק שביצירת השפעה מתמשכת ממלא גם את הלב וגם את הכיס.
לסיכום – מכירות הן מסע שמבטיח התרגשות, אתגרים ואפשרויות בלתי מוגבלות. אם אתם מוכנים לעשות את הצעד, תנו לכריזמה שלכם לזרוח ותתחילו למכור! ההצלחה נמצאת במרחק של שיחת מכירה אחת.
אבל, לעבודה במכירות יש גם חסרונות –
האם אתם מסוגלים לעבוד בתנאים של חוסר ודאות? להמשיך לעבוד במלוא הקיטור גם כאשר אתם יודעים שהתגמול שלכם מבוסס ברובו על עמלות עבור המכירות שאתם מבצעים בפועל? שיהיו חודשים עם שכר גבוה וחודשים פחות טובים? האם אתם מסוגלים להתמודד עם התנגדויות, דחייה ואפילו טריקות טלפון מאנשים שאתם בסך הכל מנסים לעזור להם? האם אתם יכולים לשמור על אנרגיה גבוהה, חיוניות וחיוביות בכל יום, בכל שעה?
תחשבו טוב עם עצמכם, אם עבודה במכירות מתאימה לכם באמת.

מה עדיף, שכר בסיס + עמלות, או רק עמלות?
אנשי מכירות מתחילים, יעדיפו בסיס +עמלות.
למה? כי הם יודעים שכישורי המכירה שלהם לא מספיק מפותחים, והם יעדיפו את הביטחון שיש בשכר הבסיס, וכל מה שמעבר לזה – בונוס.
אבל אנשי מכירות מנוסים, יעדיפו תגמול של עמלות בלבד.
למה? כי בתגמול של עמלות אין תקרת שכר, והם יודעים שכישורי המכירה שלהם גבוהים, הם סוגרים עסקאות, הם סולקים כל יום, והם יכולים להגיע לשכר גבוה מאוד בעבודה במכירות.
כמה אפשר להרוויח במכירות?
טוב, זה תלוי אם מדובר בשכר גלובלי או בתגמול מבוסס עמלות. כי כאשר מרוויחים בעמלות, אין למעשה תקרת שכר.
לפי אתר AllJobs.co.il, השכר הממוצע לתפקיד "נציג מכירות טלפוניות" הוא 9,044 ש"ח.
לפי אתר Michlalot.co.il, מתאם מכירות עם ניסיון של שלוש עד חמש שנים צפויה משכורתו לעמוד על 7,000 – 10,000 ש"ח.
לפי אתר Taxman.co.il, טווח השכר החודשי של איש מכירות הוא 11,000 – 15,000 ש"ח.
וכמה אפשר להרוויח באקספרט?
אנחנו משלמים עמלה בין 500 ל-3,000 ש"ח עבור כל מכירה – תלוי במוצר שנמכר.
אנחנו מדריכים, מאמנים ומסייעים לנציגי המכירות שלנו לבצע מכירה אחת בכל יום עבודה.
אז אם ניקח 20 ימי עבודה בחודש, מי שסוגר מכירה אחת ביום, של מוצר שמתגמל ב-500 ש"ח עמלה – יגיע לשכר של 10,000 ש"ח בחודש. מי שסוגר מכירה אחת ביום, של מוצר שמתגמל ב-3,000 ש"ח עמלה – יגיע לשכר של 60,000 ש"ח בחודש.
למעשה, מוכרים מתחילים מרוויחים אצלנו בממוצע 10,000 ש"ח בחודש.
מוכרים בינוניים מרוויחים בממוצע בין 10,000 ל-20,000 ש"ח בחודש.
מוכרים טובים מרוויחים בין 30,000 ל-40,000 ש"ח בחודש, ואפילו יותר.
חושבים שאתם מתאימים?

מה עדיף, עצמאי או שכיר?
אז החלטתם לעבוד במכירות.
אבל מה עדיף – נציג מכירות עצמאי שעובד מהבית, או שכיר שעובד במוקד?
יש יתרונות לעבודה במוקד ויתרונות אחרים לעבודה עצמאית מהבית.
אנחנו ממליצים להתחיל במוקד (שנה לפחות) ואז להתקדם לעבודה עצמאית.
למה?
יתרונות של מוקד מכירות
למתחילים, כדאי לעבוד במוקד מכירות. אפילו עדיף לעבוד ביותר ממקום עבודה אחד; כדי ללמוד כלים וטכנולוגיות שונות, לפתח תהליכי עבודה ולהתאמן בשיטות מכירה שונות. במוקד, אפשר ללמוד גם מהתבוננות בנציגים אחרים, מנוסים יותר. במוקד תוכלו להתנסות בטכניקות של פוש, של פול, מונולוג, שאילת שאלות, שתיקות ארוכות, ועוד.
לכל אחד מתאימות טכניקות שונות לפי האישיות, ולפי הסיטואציה.
במוקד יש בדרך כלל הרבה לידים. המון לידים. ואתם לומדים איך לדבר עם אנשים שונים, מכל קצוות החברה. עם כל אחד צריך לדבר בצורה שונה – צעיר, פנסיונר, גרוש, אמא לילדים קטנים, אחד שעמוס בעבודה ואין לו זמן, אחר שיש לו זמן פנוי והוא חופר ושואל שאלות מעצבנות, אחד שישר רוצה לדעת מה המחיר… ולכולם אנחנו צריכים להיות סבלנים ושירותיים.
יתרון נוסף במוקד הוא משמעת עבודה. יש כללים ברורים, הנחיות ושעות עבודה ללא גמישות. וזה למעשה יתרון, כי בתור נציגי מכירות מתחילים, אתם חייבים לאמן את "שריר המכירות" – כמה שיחות אתם מסוגלים לעשות ביום? בעבודה במוקד תלמדו להוציא מעל 100 שיחות ביום, ולנהל מעל 10-20 שיחות ארוכות כל יום, מבלי להרגיש סחוטים. מכירות זה כמו ריצה או זיכרון – חייבים לאמן את השריר ולבנות סיבולת. לדעת לחייך בשיחה ה-20 כאילו רק עכשיו התחלתם את היום.
החסרונות בעבודה במוקד הם הרגשת לחץ, חוסר גמישות, שגרה מתישה ותקרה של שכר.
יתרונות של עצמאי
לנציגי מכירות מנוסים, יש יתרונות בלהיות עצמאים.
לא צריך לנסוע לעבודה, אפשר לעבוד מהבית.
יש לכם את החופש להחליט כמה לעבוד, מתי להתחיל את היום וכמה שיחות להוציא.
אין בוס על הראש – שקובע מתי יש שיחת צוות, מתי יוצאים להפסקה ואם תוכלו לצאת לחופשה או לא.
לדוגמא; עצמאי יכול להתחיל ב-8:30 בבוקר, לסגור שתי מכירות ולקבוע עם 2-3 לידים שיחת המשך לשעות הערב. ועד אז? הוא יכול ללכת לים או להיות עם הילדים.
והיתרון הכי חשוב בלהיות עצמאי – התגמול תלוי רק בכם. לעצמאי אין תקרת שכר!
אבל, עצמאי חייב להיות בעל ניסיון. קורס תיאורטי במכירות זה לא מספיק.
כדי לרכוש ניסיון מומלץ לעבוד קודם במוקד – לבנות לעצמכם סיסטם, ולפתח את הטכניקה האישית שלכם.
מי שלא עבד מעולם במוקד ורכש את הכלים, הטכניקות והמשמעת – יכשל בתור עצמאי.
אז לסיכום,
יש יתרונות במוקד ויש יתרונות בלהיות עצמאי.
אבל רק אחרי שנה במוקד, כשרכשתם את הכלים ואת הניסיון – כדאי לצאת להיות עצמאי.

חברת אקספרט – למה כדאי לעבוד איתנו?
רוצים לעבוד בתחום החם של מכירות קורסים?
היום אפשר ללמוד כמעט הכל דרך האינטרנט. אמנם יש עדיין מקצועות שדורשים אוניברסיטה, כמו רפואה או עריכת דין, אבל יש תחומים שלמעשה אי אפשר ללמוד באוניברסיטה, גם אם אנחנו מאוד רוצים – כמו השקעות נדל"ן, מסחר בשוק ההון, שיווק דיגיטלי או צמיחה עסקית. אלה תחומים שפשוט צריך ללמוד לבד.
אז מה עושה מי שכבר מצליח בתחום? מלמד אחרים!
בשנים האחרונות אנשים רבים התרגלו לעבוד מהבית, לעשות קניות דרך האינטרנט, וגם ללמוד דרך האינטרנט ממצליחנים אחרים בתחום. מי שפונה אלינו לגבי קורסים ותוכניות ליווי אלו אנשים שמעוניינים ללמוד, רוצים להצליח, ורוצים לעשות שינוי בחיים שלהם.
מה זה אומר עבור נציגי מכירות?
יש לנו מאות לידים חמים נכנסים, שמעוניינים ללמוד את התחום ומוכנים להשקיע את עלות הקורס. אתם (נציגי המכירות) חוזרים ללידים שרוצים לשמוע על הקורסים, לא מתכחשים להשארת פרטי קשר, ותהליך המכירה הוא פשוט וישיר. אתם לא צריכים למצוא את הלידים בעצמכם, רק להתקשר אליהם ולסגור עסקאות.
מה אתם מקבלים מאיתנו?
1. מוצרים איכותיים
אנחנו מוכרים רק מוצרים רציניים ואיכותיים (לא סקס, פורקס, תרומות או הימורים) שכבר נמכרים במאות אלפי שקלים בחודש, עם סיפורי הצלחה של לקוחות שמעידים שהמוצר שינה את חייהם לטובה.
2. לידים נכנסים
אתם לא צריכים לחפש לידים, ולא צריכים להתקשר לרשימות כלליות של אנשים שלא מצפים לקבל שיחה. מדובר בלידים שהשאירו פרטים מרצונם ומעוניינים לקבל מידע. לא כולם בהכרח רוצים לקנות עכשיו – התפקיד שלכם זה ליצור קשר, לתת להם את כל המידע שיעזור להם להחליט, ולהניע אותם לבצע את הרכישה.
3. מעטפת של תמיכה
יש לנו מערכת ניהול לידים נוחה ומקצועית, עם הקלטת שיחות ותיעוד של כל פניה.
אתם תעברו הדרכה על המוצרים והדרכה איך למכור אותם בצורה יעילה. תצטרפו לקבוצת ווטסאפ בה תוכלו לשאול שאלות, תקבלו שיחות מכירה מוקלטות שתוכלו ללמוד מהן, שיחות צוות, ומנהלי מכירות מנוסים שיעזרו לכם בכל שלב.
אבל אנחנו לא מחזיקים לכם את היד, לא אומרים לכם מה לעשות ולא בודקים מה עשיתם ומה לא. אנחנו דורשים שתטפלו בלידים שקיבלתם ושתמכרו לפי היעדים האישיים שלכם.
מה אומרים נציגי המכירות שלנו?
אלי אומר:
"אני עובד עם אקספרט מעל שנתיים. יש הדרכות, סימולציות, וכל מה שצריך כדי להשתפר ולהגיע ליותר מכירות, ויש תמיד מנהלים שזמינים לענות על שאלה שצריך. העבודה עצמה היא מהבית, בזמן ובקצב שלי, בנוחות שלי, שזה מאוד חשוב לי כאבא לשלושה ילדים".
שי אומר:
"אנחנו פותחים את היום עם שיחת מוטיבציה, מציבים מטרות ויעדים להמשך היום. אנחנו מקבלים למערכת בסביבות 100 לידים חמים כל יום. אלו אנשים שרוצים לשנות את החיים שלהם ומחכים שנתקשר אליהם, ומאוד כיף לדבר איתם. אין פה מישהו שיושב לך על הראש ואומר לך מתי ללכת לשירותים, מתי לעשות שיחה… אנחנו הבוסים של עצמנו".
עינב אומרת:
"אני מרגישה שאני מתקשרת למישהו ויש לי את היכולת לשנות להם את החיים. מעבר לזה, אקספרט נותנת לי כאן הרבה הכשרה וליווי אישי שמקדמים אותי. בחודש הראשון הרווחתי פחות, אבל זה היה שווה את זה בשביל לקבל כלים שאני יכולה לעבוד איתם בהמשך, והיום אני כבר עושה משכורות של 5 ספרות וזה רק הולך ועולה. ההצלחה שלי היא לפי המאמץ שאני משקיעה. אם אני רוצה להרוויח קצת יותר אז אני משקיעה קצת יותר מהזמן שלי. אין לי אף בוס שסופר לי דקות בארוחת הצהריים. זו עבודה מאוד טובה ומאוד מתגמלת".
לחצו כאן לעוד סרטונים של נציגים מרוצים.
מה אומרים הלקוחות שלנו?
דוד וטין אומר:
"אני רוצה להמליץ לכם על חברת אקספרט שעושה את כל השירות של המכירות outsourcing. השירות והמקצועיות של החבר'ה האלה – אין דברים כאלה. באמת, רק לעשות עסקים עם אנשים כאלה".
בן וסרמן אומר:
"בתחילת שנת 2020 הכנסו ממכירת קורסים 10,000 ש"ח בחודש. היינו צריכים לעשות שינוי והגענו לחברת אקספרט, שעושה את השיווק ואת המכירות. את חודש אפריל סיימנו עם 150,000 ש"ח. בחודשים האחרונים מכרנו 500,000 ש"ח כל חודש. אקספרט יודעים איך לבצע את העבודה. הם למעשה החייו את העסק שלנו וגרמו לו לשגשג".
חן גולדשטיין אומר:
"לפני כשלוש שנים וחצי יצרתי קורס להשקעות נדל"ן בארה"ב, ופניתי לאקספרט שתעזור לי לשווק ולמכור את הקורס שלי. הם לקחו אותי כל כך הרבה קדימה בעסק שלי".
עמית אופיר אומר:
"אני רוצה להמליץ לכם על אקספרט, חברה שעוזרת לנו עם מערך המכירות. אנחנו עובדים איתם יותר משנתיים, ובעזרתם הגדלנו את המחזורים ואת ההכנסות בצורה מטורפת. אם אתם רוצים לגדול בצורה מאוד משמעותית, החברה הזו מאוד מחויית לתוצאות, ואני בהחלט ממליץ לעבוד איתם".
לחצו כאן לעוד סרטונים של לקוחות מרוצים.